У вересні та жовтні замість оцінок – фрази від "працюй краще" до "відмінно". У листопаді та грудні – рівневе оцінювання, відповідно до засвоєних знань. Саме так навчають п’ятикласників у черкаській гімназії №9. Це не травмує дітей та дозволяє краще адаптуватися до нового середовища, розповіла Суспільному вчителька української мови Юлія Голінько.

Замість однієї вчительки у п'ятикласників тепер різні на кожен предмет.

"Оцінок за бальною системою немає взагалі. Два місяці до осінніх канікул підтримуємо учнів словесно, мотивуємо, стимулюємо, кажемо: «Молодець», «Так тримати», «Довершено», «Я в тебе вірю» – у методичній рекомендації дуже великий перелік таких фраз", – пояснила Юлія Голінько.

Замість оцінок –

За словами п’ятикласниці Лізи Кисленко, їй уже хочеться у щоденнику мати оцінки:

"Поки що у нас як таких оцінок немає. Я б хотіла оцінки, бо тоді б я могла зрозуміти, як я працювала".

Такої ж думки і її однокласники Саша та Соломія.

«Зараз оцінюють так: «Добре», «Молодець», «Супер». Я б хотів оцінки», – пояснив Олександр.

Так само думає і Соломія:

"Оцінюють нас не дванадцятибальною шкалою, а словами. Мені подобається, але хотілося б, щоб все-таки були оцінки".

На думку вчительки, учні хочуть оцінок до того моменту, поки не почали їх отримувати. Натомість, з її слів, у п’ятикласників поки що триває адаптаційний період до нових умов навчання та різних вчителів:

"По-перше, вони щойно прийшли, по-друге, ми з ними тільки знайомимося, у діток адаптаційний період. Як правило, таких, щоб погано навчаються, немає. Ми їх так мотивуємо. Велике значення має те, що вчитель скаже дитині. Коли дитині скажеш «Я в тебе вірив і ти це зробив», то, звісно, будь-яка дитина буде працювати".

Таке оцінювання передбачає розуміння вчителем засвоєного учнями матеріалу, пояснив заступник директора Олександр Валовенко.

"Для вчителя ця інформація, для того, щоб скоригувати свою роботу і мотивувати дітей до подальшого навчання. Це не просто «Молодець», це спостереження за прогресом дитини вчителем, самою дитиною та батьками", – зазначив він.

З вересня цього року п’ятикласники почали вчитися за новим державним стандартом, розповіла начальниця управління держслужби якості освіти області Оксана Компанієць. Також, додала вона, заклад освіти може визначати, що з деяких дисциплін оцінок не буде:

"Головне для системи оцінювання – щоб вона була об’єктивна, зрозуміла і реально направлена на те, щоб виховувати відповідальність за результати навчання та мотивувати дітей. Заклад освіти має можливість сформувати свою систему оцінювання. Цьогоріч, мені здається, це буде цікавий досвід для шкіл".

За словами вчительки Юлії Голінько, учні їй пропонують і власні альтернативи замість оцінок, наприклад, роздавати солодощі за гарний результат. Над цим, додала педагогиня, вона думає.

Читайте нас у Telegram: головні новини Черкащини та України

Дивіться нас на YouTube: найцікавіші новини Черкащини та України

Читайте також Із соняхами й калиною: у черкаському колегіумі розмалювали укриття Заступниця міського голови розповіла, коли черкаські школярі підуть на канікули Історія України по-новому: які зміни в програмі черкаських шкіл

Джерело